Formule 1 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu Formule 1 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu

Formule 1

Door: Oedger en Juliet

Blijf op de hoogte en volg Juliet en Oedger

14 April 2014 | Bahrain, Manamah

Even weer een verslagje van de afgelopen weken. Juliet heeft deze week lekker een weekje vrij, heerlijk om even bij te komen van alle drukte van school en ook gelijk een mooie gelegenheid om weer eens wat op onze blog te zetten.

Op school zijn we druk bezig met de voorbereidingen van de musical. Elke klas moet 1 liedje instuderen en daar de kleding, dans en zang voor regelen. Ik doe dit met mijn grade 1 klas (1 van de 2). Ze hebben het liedje DO-RE-MI van de Sound of Music. Toen ik hoorde dat we een liedje moesten zingen voor de musical, dacht ik dat ik alleen de tekst met ze moest oefenen. Maar toen kwam er ineens de dans erbij. Gelukkig heb ik niet een al te lastig liedje en zit er behoorlijk wat herhaling bij dus dat moet goed komen. Toen ik dacht alles te hebben bedacht, moest ik ook zelf bedenken wat voor kleding de kinderen aan moesten doen. Het mocht niet te duur zijn, maar de ouders moeten het wel betalen want het is een schoolactiviteit. Gelukkig wist mijn onderwijsassistent nog een kleermaker. Samen een ontwerp gemaakt, kleermaakster laten komen om de kinderen op te meten en gauw goedkeuring gevraagd. We zijn in de klas nu hard aan het oefenen en ik heb dan ook het liedje de hele tijd in mijn hoofd.

Verder ben ik komende week ook nog aan de beurt voor de klassenvoorstelling. (Het hele jaar door is er om de week een klas aan de beurt die iets van zijn unit laat zien). Met mijn klas (homeroom grade 1) zijn we nu bezig met de geschiedenis; toen en nu. Alle kinderen moeten op het podium iets doen, zeggen of zingen.

Voor de unit zijn we afgelopen week naar het Nationaal museum geweest. De kinderen hebben hier best vaak een uitstapje. Bijna elke 6 weken wel 1. In Nederland moet je voor een uitje altijd ouders regelen voor begeleiding. Hier ga je gewoon met je onderwijsassistente zonder ouders op pad. Daar moest ik in het begin ook wel een beetje aanwennen, maar het is eigenlijk best goed te doen.

Vorige week zijn we naar de Formule 1 geweest. Om te vieren dat de Formule 1 hier was, moesten we natuurlijk eerst even met een paar anderen naar een pre-party van de Formule 1. Het was erg gezellig! De volgende dag moest er natuurlijk ook een beetje aan liefdadigheid worden gedaan. Juul moest voor school 2 rondjes om het gebouw lopen met een aantal andere collega's en kinderen. En dat nog wel op een vrije dag....

Zaterdag zijn we naar de kwalificatie van de Formule 1 geweest. Na een aantal ronden hadden we het wel gezien. En zijn we lekker gaan chillen op z'n Arabisch: lekker op kussens op de grond met een frisdrankje (tja helaas geen alcohol houdend drankje) luisterend naar de Scorpions. Eigenlijk zou die avond ook Avicci nog optreden, maar die werd geopereerd. DJ Afrojack was de vervanger, wat uiteindelijk ook erg leuk was. Met veel Arabieren op het ritme van de muziek springen. We hebben samen erg gelachen.

De volgende dag moest er eerst gewerkt worden, om vervolgens op tijd te vertrekken naar de Formule 1. Het is voor het eerst dat de wedstrijd s'avonds was. Allebei dachten we dat we er na een paar ronden wel genoeg van zouden hebben, maar eigenlijk was het een hele leuke en spannende race. We zaten op de Universitiy Grand stand. Die stond net na de eerst bocht. Dus we konden de wagens hard zien aankomen rijden om vervolgens af te remmen en de scherpe bocht te nemen. Er waren veel inhaalmanoeuvres wat het spannend maakte. Het publiek was erg leuk. Veel mensen die aan het applaudisseren of joelen waren als er een inhaalmanoeuvre gaande was. Een erg leuk sfeertje!!

Na een uur van het begin van de race begon Juul toch een beetje in te kakken. Gelukkig hadden de coureurs dat door, want 1 van de wagens werd over de kop geduwd precies in de bocht waar wij zaten. Iedereen was weer meteen wakker. Wat een spektakel. Gelukkig kwam de coureur er heelhuids uit de wagen. Vervolgens moest de baan schoongemaakt worden. Een paar mannen met oranje pakken en een bezem probeerde steeds een beetje weg te halen. Terwijl de wagens nog met een behoorlijke snelheid langs kwamen rijden. Echt gevaarlijk, maar gelukkige bleven de mannen heel. De race kon weer verder. Door de crash waren alle auto's weer bij elkaar en werd het weer leuk om naar de laatste rondes te kijken. De nummer 1 en 2 zaten nog dicht bij elkaar en maakte het elkaar in de laatste rondes nog behoorlijk moeilijk. Een paar mooie inhaalmanoeuvres gezien! We waren beide verrast door de leuke race en hadden niet bedacht dat we hem 2 uur lang zouden uitzitten.

Afgelopen week is de temperatuur nog iets gestegen (van de week in de auto 39 graden). Het is nu heerlijk buiten. Vooral 's avonds is het heerlijk op het balkon. We waren al een tijdje op zoek naar een tuinset die paste op ons balkon en gelukkige hebben we die nu dan ook gevonden. Daar moest natuurlijk ook een BBQ bij. Die hebben we dan ook maar meteen even uitgeprobeerd!!

In het weekend is het ook heerlijk vertoeven aan het zwembad. Het water is niet meer zo heel erg koud als een paar weken geleden. Het weekend voelt nu soms alsof we op vakantie zijn....

Deze week krijgen we onze eerste gasten uit NL. De ouders van Juliet komen een aantal dagen. Mooie gelegenheid voor ons om de toerist uit te hangen en veel verschillende bezienswaardigheden te bezoeken. We zijn benieuwd.

Groetjes

• 16 April 2014 - 16:06

Gerdien:

Leuk verhaal! Klinkt behoorlijk druk op je werk Juul, met al die activiteiten eromheen. En dus al lekker zomer, heerlijk! Veel plezier met jullie (schoon)ouders, gezellig dat die komen!

• 16 April 2014 - 17:09

Herman Korndewal:

Heel leuk om te lezen!
    Geniet van het bezoek van de ouders van Juliet.
    groet van Herman

• 16 April 2014 - 19:41

Marleen:

Klinkt alsof jullie nog steeds erg genieten! Fijn. Blijf dat vooral doen.

• 17 April 2014 - 11:37

Judith:

Ha!! Had natuurlijk al wat verhalen gehoord maar een verhaaltje blijft heel erg leuk om te lezen! Goede keuze dus om toch naar de Formule 1 te gaan. Ben echt superjaloers op jullie mooi weer verhalen. Het weer is hier ook mooi maar zeker niet zo warm. Een dagje zwembad lijkt mij ook wel lekker... Veel plezier met pap & mama deze week. Ben ook heel benieuwd naar hun ervaringen met jullie ;-)

Dikke kus, Judith

• 18 April 2014 - 15:12

Rita Lexis:

Leuk, om je schoolverhalen te lezen."Lands wijs, 's lands eer" met de veiligheid.
    Je bent goed druk, zo te lezen.
    Hier op school ook net het project afgesloten. Dit jaar in het kader van Treasures of Europe. Iedere groep kreeg 5 lessen van een leerkracht van Scholen in de Kunst. Aansluitend een voorstelling voor alle ouders. Bij alle groepen zag het er prima uit. Wat kan er dan toch veel in 5 lessen door een vakleerkracht! De opbrengst voor het goede doel is dit jaar voor ons eigen schoolplein. Dat zal je deugd doen, Juliët!
    Geniet maar lekker van het bezoek en de Nederlandse producten, die ze ongetwijfeld voor jullie meebrengen.

Groet, Rita.

• 09 Mei 2014 - 22:41

Carla:

Hallo Oedger en Juliet,
    Wat beleven jullie veel.
    Zo te lezen is het aardig improviseren voor je Juliet!
    Maar dat went mogelijk ook wel!
    Ben je wat gewend aan het engels spreken...
    En veel samen met al de tripjes die Oedger maakt zijn jullie dus niet.

Heel veel plezier en geniet vam alle indrukken weekje vrij af en toe lijkt me echt nodig!

Lieve gr van Carla