Oman nu wel met foto's - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu Oman nu wel met foto's - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu

Oman nu wel met foto's

Door: Oedger en Juliet

Blijf op de hoogte en volg Juliet en Oedger

14 November 2014 | Bahrain, Manamah

Jeetje wat gaat de tijd toch weer snel. We zijn alweer een jaar getrouwd en zijn dus ook alweer bijna een jaar in Bahrein. Voor je het weet is het alweer Kerst. De laatste keer dat we wat schreven was in september.

We hebben de afgelopen 2 maanden weer van alles en nog wat meegemaakt. We zijn begin oktober wegens een aantal feestdagen een weekje naar Oman geweest.
Oman was erg mooi. We begonnen in Muscat. Muscat is 1 van de schoonste steden in de wereld die wij gezien hebben. Het is een stad die tussen de heuvels ligt en daardoor ook erg uitgestrekt is (50km). Een aantal jaar geleden hebben ze de grootste moskee van de regio gemaakt. Erg mooi om te zien. Verder zijn veel gebouwen ruim opgezet en er is weinig hoogbouw. Hierdoor lijkt het heel ruim en groot.

In Muscat hebben we lekker een paar dagen gerelaxed zodat we uitgerust aan de vakantie konden starten. Vervolgens zijn we het binnenland ingereden. Het land van Oman is erg mooi. Bergen van steen en zand, oases, mooie zandwoestijnen en afwisselende prachtige vergezichten. Oman heeft een aantal forten en kastelen mooi opgeknapt. Daar hebben we er dan ook een paar van bezocht. Het einde van de week was het hoogte punt van de vakantie waar we allebei naar uitgekeken hadden: schildpadden nesten zien maken en volledig in trans eitjes zien leggen. Het was geweldig om te zien hoe de kleine schildpadjes probeerden te overleven en de weg terug naar de zee probeerden te vinden. Midden in de nacht met een groepje mensen naar een 250 kilo zware schildpad kijken. Wat heeft de wereld toch mooie wonderen…

Ook op sportgebied zijn we weer actief geweest. Oed heeft meegedaan met een marathonestafette. Hij moest 3 km afleggen en vervolgens het stokje doorgeven aan een teamgenoot. De marathonestafette was lekker op zijn Bahreins georganiseerd. Oed had 10 min voordat hij moest beginnen zijn startnummer en het was één grote chaos met wisselen van renner. Bij een nationale sportwedstrijd denk je natuurlijk dat de weg afgezet is…. maar nee hoor het is gewoon op de snelweg met al het verkeer er omheen. Gelukkig wilden er veel mensen aanmoedigen (en dat doen we natuurlijk vanuit de auto) waardoor het behoorlijk druk was en ze stapvoets moesten rijden. Juul had nog gezegd dat ze Oed wel bij de finish op zou wachten, maar door al het verkeer wat er langsreed was Oed er al 10 minuten.

Ook hebben we nog ons best gedaan voor het goede doel, think pink. Samen met een paar andere hebben we meegedaan met een Netball toernooitje om borstkanker on de aandacht te brengen. Uiteraard hebben wij dit toernooitje gewonnen ;-)

Op dit moment is het erg lekker weer in Bahrein. Het is zo’n 28 graden wat erg lekker is om buiten te sporten en ’s ochtends buiten te ontbijten (alleen in het weekend helaas). We horen je denken: 28 graden, dat is toch niet uit te houden? Maar het voelt eerlijk gezegd als 20 graden in Nederland. Komende weken zakt de temperatuur geleidelijk totdat het in januari 16 graden is. Brrrrr denken we nu, dat wordt een jas aan. Ach eerst maar de kerst in Nederland overleven.

Oed is ook weer een jaartje ouder geworden. Niet heel erg uitgebreid gevierd, maar Juul had wel het huis versierd en we hebben lekker gegeten. Toch anders om je verjaardag zo ver van iedereen te vieren.

Juul heeft afgelopen week weer de oudergesprekkenmarathon gehad. 36 gesprekken op een dag van 7 tot 5 uur. Wordt je behoorlijk doorgedraaid van. Uiteraard kunnen ouders hier moeilijk klokkijken zodat alles lekker soepel verloopt… Maar goed, het zit er weer op voor dit kwartaal.

Nog vier weken en wij komen weer naar Nederland. We kijken er inmiddels al echt naar uit en tellen de dagen al af. Heerlijk vooruitzicht om weer even in Nederland te zijn en veel familie en vrienden weer te zien. Wij kijken ernaar uit.

Liefs,
Juul en Oed

PS: Foto’s zijn van een traditionele feestdag (Heya Beya) waar de schoolkinderen een plantje in de zee gooien om de mensen die de Haj (dat wat je altijd op TV ziet bij Mekka – het stenen gooien, zeg maar) gedaan hebben een goede terugreis te wensen. Ook wat foto’s van Oman en natuurlijk de marathon.

• 15 November 2014 - 20:17

Nikki:

Wat leuk om weer wat te horen. Zo te zien hebben jullie het goed

• 16 November 2014 - 14:33

Gerdien:

Haa Oed & Juul,

Ik dacht al, ze zullen vast wel druk zijn, omdat we al een tijdje niks hoorde op waarbenjij;)! Maar heerlijk om even op vakantie te gaan, ziet er erg mooi uit! Gezellig dat jullie straks weer naar Nederland komen, zo lijkt het wel snel te gaan zeg!

Hier wordt het steeds viezer en kouder weer, dus geniet er nog maar van! Wie weet tot in december.

Groetjes Mark & Gerdien

• 16 November 2014 - 15:43

Jan&Mercedes:

Hallo;
    Mooie foto's. Tot december.Groetjes

• 17 November 2014 - 14:41

Peteryn:

Hallo Juliet en Oedger,
    Wat een mooie foto's, wat een totaal andere wereld. Leuk om af en toe mee te mogen kijken, ik vind het reuze interessant. Ik zie ook een mooie overeenkomst met De Dubbelster: veelkleurigheid in culturen. Maar bij jullie is het ook duidelijk zichtbaar in de kleding van de kinderen!
    Groetjes, Peteryn

• 18 November 2014 - 22:02

Margreet:

Ziet er weer super gaaf uit!
    Werk ze en geniet ze!!
    Tot snel!