zomervakantie - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu zomervakantie - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu

zomervakantie

Door: Oed en Juul

Blijf op de hoogte en volg Juliet en Oedger

19 September 2015 | Bahrain, Manamah

Een paar maanden verder en we hebben weer van alles meegemaakt.

Eerst heerlijk vakantie gevierd in Nederland. Het was fijn om weer even terug te zijn en iedereen weer te zien. Zelfs de buien waren wel lekker. Vervolgens hebben we nog 2 weken vakantie gevierd in Thailand. We zijn gestart in Bangkok en na 4 dagen daar rondgelopen te hebben zijn we naar Chiang Mai gevolgen om daar een 4 daagde trekking door de jungle te doen. Het was heerlijk om zoveel dagen omringd te zijn met groen. Aan het einde van de trekking gingen we nog langs bij een olifantenfarm. Geweldig om zulke bijzondere dieren van heel dichtbij te zien. We mochten een kort ritje op de olifant door de rivier maken. Oed zelfs op zijn nek. Echt gaaf. Ook hebben we in deze vakantie onze Thaise kookskills verbeterd (voor zover die aanwezig waren). Een hele dag bezig zijn met koken en natuurlijk proeven.

De laatste dagen hebben we op Koh Samui doorbracht. Heerlijk op het strand gelegen en niks gedaan. Hierna verbleven we nog 1 dag in Bangkok om vervolgens door te vliegen weer terug naar huis. Gelukkig waren we 4 dagen eerder weg uit Bangkok, dan dat de boel daar ontplofte. Eng idee dat je op die plek bent geweest zo kort voor de bomaanslag. Ons hotel lag daar 2 straten vanaf en we kwamen daar vaak langs.

En toen moesten we weer aan het werk. De eerste week op school was weer als vanouds: chaotisch. Gelukkig is dat de laatste paar weken weer wat afgenomen. Dit jaar 2 dezelfde leerjaren dus meer tijd voor leuke dingen i.p.v. lessen voorbereiden.

3 september speelde Bahrein tegen Noord-Korea voor de kwalificatie van het komende WK. Het leek ons leuk om daar naar toe te gaan. Maar ja waar haal je de kaartjes. Wij op internet zoeken en in malls. Niemand die er iets van wist. Dus wij maar op goed geluk er naartoe in de hoop dat we daar nog een kaartje konden kopen. Wat bleek de wedstrijd was gewoon gratis. Juul bleek ook een van de weinig vrouwen in het stadion te zijn. Het was een apart sfeertje. Veel herrie van een luidspreker en getrommel de gehele wedstrijd door. Noord- Korea had ook toeschouwers bij zich. Waarschijnlijk mariniers, want ze zaten alleemaal strak in pak en bewogen allemaal tegelijk.

De volgende dag had Juul een Bahreinse bruiloft van de zus van haar assistente. Het was bijzonder om een bruiloft mee te maken met alleen maar vrouwen. Alle vrouwen waren mooi gekleed en opgedoft. Alle sluiers gingen in de zaal af. Halverwege de avond kwam de bruid binnen. Er werd wat gedanst en met geld gestrooid. Een kwartier later kwam de bruidegom en de vader met broers van de bruid binnen. Iedereen moest natuurlijk weer gesluierd worden. Het leek net 1 grote verkleedpartij. Blijft een andere wereld zo.
2 dagen later hadden we weer feest, want Juul was 30 jaar geworden. Op de dag zelf moest er wel eerst gewerkt worden, maar ’s avonds had Oed een heerlijk restaurantje geregeld.

Oeds werk begon na de vakantie rustig. Maar inmiddels is dat wel weer passé. Van de week voor een workshop naar Jordanië geweest. En komende maanden gaat hij weer op en neer naar Qatar voor een project. Altijd leuk om weer iets nieuws te beginnen.

Na de internationale Netballcarrière is Juul dit jaar begonnen met haar voetbalcarrière.
Ze heeft al een paar keer getraind, maar weet haar positie nog niet. Vanavond speelt ze haar eerste voetbaltoernooi. Het is afwachten hoe goed ze het volhoudt en of ze niet geblesseerd raakt. We shall see.

Tot zover weer een update vanuit Bahrein. Liefs,

• 20 September 2015 - 13:20

Gerdien:

Haaa Oed en Juul, Leuk om weer wat te lezen/horen. Klinkt als een heerlijke vakantie in Thailand. Erg leuk land hé! Weer druk aan het werk dus. Hier is het nu weer aftellen na de herfstvakantie;). Gefeliciteerd nog Juul, mooie leeftijd! Maak er een mooi jaartje van! Ben benieuwd naar je voetbalcarrière, veel plezier nog in Bahrein....

• 11 Oktober 2015 - 19:58

Mercedes:

Hallo;
    Leuk te lezen dat jullie zo actief zijn en aparte evaringen meemaken.
    Veel plezier en we lezen veder jullie uitdagingen....