visite - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu visite - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Juliet en Oedger Meijborg - WaarBenJij.nu

visite

Door: Oed en Juul

Blijf op de hoogte en volg Juliet en Oedger

15 Mei 2015 | Bahrain, Manamah

Het is alweer een tijdje geleden dat we wat geplaatst hebben op onze blog. De laatste keer was alweer februari. Grappig eigenlijk, zo starten we de laatste keren vaak…

In maart speelde Juul met het A-team van Bahrain de Intergulf. Dit is een internationaal toernooi waar bij teams uit verschillende landen uit de regio netbal spelen. De eerste dag verliep aardig en stonden we op een 4de plek van de 11 teams. De 2de dag was het toch wat lastiger en eindigde we uiteindelijk op de 6de plek. Het was bijzonder om dit toernooi mee te maken en Juul heeft er nog een leuk aandenken aan overgehouden, een heuse beker.

Het netbalseizoen is inmiddels ook afgelopen. Juul is met het Rugby-club B team eerste geworden in het tweede deel van het seizoen. Daar heeft ze dus ook een beker voor gekregen. Daarnaast was ze speelster van het seizoen geworden, dus je raadt het al….weer een beker en een medialle. De temperatuur begint nu ook behoorlijk te stijgen (40+ graden), dus misschien maar beter dat de competitie nu klaar is.

In April zijn we samen voor een weekje terug geweest in NL. Dit was eerst niet de planning maar wegens een overlijden en een geboorte was het wel fijn om even in Nederland te zijn en familie weer te zien.

Terug naar Bahrein hadden we visite. Speciaal overgekomen voor de Formule 1 en natuurlijk om het mooie Bahrein bewonderen. We hebben ze dus gelijk het beste wat Bahrein te bieden heeft laten zien. Lekker Bahreins ontbijten, barbecueën bij het zwembad, tree of life, grote moskee, vismarkt, kamelenboerderij en o ja ook natuurlijk nog even kijken hoe Max Verstappen het deed. Helaas viel z’n moter halverwege uit, maar al met al erg leuk dat er een Nederlander meereed. Op een van de avonden konden we nog even onze dansmoves laten zien met Pittbull samen met duizenden Arabieren (zij hebben toch wel andere moves dan wij hebben op dit soort muziek, toch Harm en Rolf?).

Vervolgens hadden we nog een week later een vriendin en vriend van Juul voor een lang weekend en als toetje een week later de ouders van Oed voor een weekje. Voor iedereen weer een uitgebreide toer over het eiland. We kunnen de tree of life en de kamelenboerderij dus even niet meer zien ;) .

Nu is de rust weer teruggekeerd en kunnen we weer bijkomen van deze gezellige dagen samen (weer veel nieuwe dingen gehoord tijdens ons bezoek in de moskee, 3 weekenden achterelkaar, je zou bijna denken dat we ons bekeerd hebben). Wij hebben er erg van genoten. Mochten andere mensen de schoonheid van Bahrein willen ervaren, dan zijn ze natuurlijk van harte welkom.

Lekker rustig dus weer. Alhoewel…, de drukte op school gaat gewoon door. Het derde rapport is weer meegegeven en gesprekken met een aantal ouders weer gevoerd. Met 2 weken hebben de leerlingen weer de jaarlijkse musical. Juul is druk bezig de leerlingen de danspasjes in te studeren en het lied te zingen. Toch wel bijzonder dat Juul dit mag doen en niet de speciaal aangewezen muziek- en dramaleerkracht. De leerlingen hebben nog 5 weken school en dan is het schooljaar weer voorbij. Juul moet daarna nog 1 weekje op school aan het werk (geen idee wat, maar ze verzinnen altijd wel weer wat onzinnigs). Die laatste week start ook de Ramadan weer. Dan worden de werktijden verkort met 2 uur (wij juichen de Ramadan dus toe!). Juul is erg benieuwd hoe dat op school zal zijn, aangezien dit vorige jaar midden in de vakantie viel. Er wordt hier tijdens de Ramadan overdag niet gegeten, gedronken, gerookt en er mag geen muziek gedraaid worden in het openbaar. Dit geldt dus ook voor niet moslims.

Oed heeft tot eind april elke week in Dubai gezeten. Maar na negen maanden Dubai is daar een eind aangekomen. Jammer aan de ene kant, maar ook wel erg lekker om ‘thuis’ te zijn. Beetje normale werkdagen en geen gereis meer. Eens kijken hoe lang dit ‘relaxte’ werkritme kan duren. Wie weet is er binnenkort een gave opdracht ergens in de regio. Fingers crossed.

Liefs